fbpx

אריחים מרחבי העולם

עם ביקרתם בעבר באתרים ארכיאולוגיים עתיקים במצרים, ביוון או אפילו בארץ, סביר להניח שנתקלתם במבנים המרוצפים באריחי קרמיקה
28/01/2022

אם ביקרתם בעבר באתרים ארכיאולוגיים עתיקים במצרים, ביוון או אפילו בארץ, סביר להניח שנתקלתם במבנים המרוצפים באריחי קרמיקה, בדרך כלל בדוגמת פסיפס צבעונית. האריחים האלו נראים מעט שונה מאלו שאנו משתמשים בהם היום לריצוף, אבל העמידות שלהם יכולה להעיד כי אריחי קרמיקה הם בחירה נבונה שתחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת, אנחנו כבר לא חיים במצרים העתיקה, וכמו כל ביקור בקניון, גם בחירת אריחים עשויה להיות מבלבלת ומתסכלת. כיצד תדעו באילו אריחים כדאי לכם להשקיע?

אריחים בניחוח בינלאומי

אריחי קרמיקה מיובאים כיום ממגוון מדינות ברחבי העולם. מאז ימי הביניים, איטליה עמדה בחוד החנית של ייצור האריחים, כאשר רוב הטכניקות, השיטות והסגנונות המוכרים לנו כיום מבוססים על החיפוי והריצוף האיטלקי אשר פותח לפני מאות שנים. בארבעים השנים האחרונות, מדינות כגון ספרד, פורטוגל, ברזיל, מקסיקו ובעיקר סין, משתמשות בטכנולוגיות ובעיצובים האיטלקיים על מנת להפוך בעצמן למעצמות בתחום. סביר להניח שהאריחים שאתם עומדים עליהם כרגע מיוצרים באחת מהמדינות האקזוטיות האלו. אך האם יש הבדל מהותי באיכות ובשווי של אריחים ממדינות שונות?

אריחי קרמיקה מיובאים מחול

הקרב הגדול בין איטליה לסין

כיוון שאיטליה היא ארץ המקור של אריחי הקרמיקה, נהוג לחשוב שהאריחים האיכותיים והעמידים ביותר הם המיובאים ממדינת המגף. גם אריחים מספרד ומדינות ערב נתפסים כאריחים מסטנדרט יחסית גבוה, והמושמצים ביותר הם האריחים המיובאים מסין. אך עם ההתפתחויות הטכנולוגיות והחידושים האחרונים, מסתבר שהאריחים המגיעים כיום מסין הם לא בהכרח מאיכות ירודה: לפעמים הם זולים יותר רק בשל כוח העבודה הזול שלקח חלק בייצור שלהם.

איך נבחר את האריחים לפי ארץ המוצא שלהם?

למרות השינויים בשוק האריחים העולמי, עליכם להיות זהירים וחשדניים כלפי אריחים המיוצרים בסין או בהודו. האיכות שלהם עשויה להיות מצוינת, אבל תמיד כדאי לבדוק פעמיים. מעבר לכך, למרות שהשווקים במדינות השונות נוטים לחקות זה את זה, לעתים קרובות, לכל שוק יש סגנון עיצובי משלו. אם תבחרו מראש את הסגנון העיצובי שיתאים במידה הרבה ביותר לחדר או למטרה שלהם נועדו האריחים, תוכלו לצמצם את האפשרויות שלכם לאריחים המיובאים מהמדינה הנכונה, וכך להקל במידה רבה על בחירת האריחים המבלבלת.

חיפוי קיר ממותג בינלאומי
מאמרים נוספים

לקוחות יקרים,

בחול המועד פסח 22.4-29.4, אולמות התצוגה פתוחים ונשמח לראותכם.
במרלוג שוהם לא תתקיים קבלת קהל.

חג שקט ובטוח
בתפילה להחזרת החטופים 🙏🏻

דילוג לתוכן