fbpx

החלפת ריצוף בבית – איך עושים את זה נכון!

החלפת ריצוף – כל מה שצריך לדעת
13/09/2021

החלפת ריצוף – כל מה שצריך לדעת

רצפה היא אחד האלמנטים הבולטים ביותר של הבית, ולו רק בגלל שהיא מהווה את פני השטח הגדול ביותר ומתפרסת על פני הבית כולו. החלפה של הרצפה בלבד תעניק לחלל מראה חדש לחלוטין, כאילו עבר שיפוץ ניכר, גם אם לא טופל שום חלק אחר בו.

בעבר נהוג היה לשמור על גיוון בסגנון הריצוף בין האזורים המשותפים של הבית לבין החדרים, גם כיום ניתן למצוא בתים שבהם קיימת החלוקה הזאת, עם זאת, שמירה על אחידות הסגנון שומרת על זרימה נעימה וטבעית יותר בבית, ולרוב עדיפה.

אם אתם עומדים לפני שיפוץ הבית, בא לכם לרענן, אתם עוברים לבית חדש או מכל סיבה שהיא, לפניכם עומד פרויקט החלפת ריצוף, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כמחליטים איזה ריצוף נכון יותר לחלל.

1.      סוג החיפוי – בבחירה שקיימת מבחינת פתרונות ריצוף יש חלוקות שונות. החלוקה הראשונה והבסיסית ביותר היא בין מרצפות לבין פרקט. העניין הוא שלפרקט יש בעייתיות רבה, בין אם מדובר על למינציה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על עץ טבעי שחשוף מאד הן מבחינת שחיקה והן מבחינת דרישות התחזוקה שלו. ריצוף לעומת זאת, קל מאד לניקוי ותחזוקה, קל מאד לחידוש מבלי שיהיה צורך להחליף אותו בכל פעם שנרצה תחושת רעננות וחידוש, ומעל הכל, כיום אפשר להנות מדוגמאות ריצוף פרקט, כך שאפשר להנות מכל היתרונות של ריצוף גרניט פורצלן ולקבל את המראה של עץ. ויזואלית כמעט שאין הבדל כלל, ותמיד אפשר יהיה לשפוך כמה מים שרוצים ולשטוף את הרצפה בנחת.

2.      סוג החומר – בכל הנוגע לחיפוי ישנו מגוון של חומרים שונים, כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בדרישות תחזוקה, אפשרויות חידוש וכמובן עלות. בבחירת החומר, זכרו שהרצפה הזו הולכת לשרת אתכם שנים רבות, תרצו להבטיח שתראה כמו חדשה למשך זמן רב ככל הניתן.

3.      צבע וגוון – מבחינת הצבעוניות של הריצוף, חשוב לקחת בחשבון את החלל כולו. צבע הריצוף לא חייב להיות זהה לצבעים השולטים בתוך הבית, אבל הוא כן צריך לדבר איתם. זרימה בין גוונים וצבעים שונים היא הכרחית והומוגניות בצבעוניות זה בהחלט משהו שכדאי להימנע ממנו.

4.      מרקם – למרקם הרצפה יש השלכה גם על מראה החלל וגם על דרישות התחזוקה שלה. בחלוקת המרקמים ישנן רצפות חלקות או מחוספסות, כאשר אלה החלקות מגיעות במאט או במבריק, והמחוספסות מגיעות בדרגות שונות של חספוס. זו החלטה שכדאי לקבל בהתייחס לגודל החלל, חיפוי קירות, צבעוניות

אם המידע הזה מציף ואתם לא בדיוק יודעים במה לבחור, וזה עוד לפני שדיברנו על מאות הדוגמאות והגוונים השונים, אל דאגה. צוות היועצים המסור שלנו ישמח ללוות אתכם בתהליך ולפשט את המידע באופן שיקל על תהליך בחירת ההחלטות.

מאמרים נוספים

לקוחות יקרים,

בחול המועד פסח לא תתקיים קבלת קהל במרלוג שוהם,
בין התאריכים 22.4-29.4.

חג שמח

דילוג לתוכן