fbpx

מקלחון או אמבטיה?

מקלחון או אמבטיה? כל השיקולים, היתרונות והחסרונות שיעזרו לכם לבחור נכון בין מקלחונים לאמבטיות השונות
08/05/2023

אז מה כדאי? מקלחון מול אמבטיה? כמה זמן באמת אנחנו מבלים בהם? והאם הנוחות של האמבטיה משתלמת ביחס למהירות הרחצה של המקלחונים?

 

אמבטיות מול מקלחונים – יתרונות וחסרונות

יתרונות בשימוש באמבטיות

  1. חומרים – קיים היצע שרג גדל עם הזמן של אמבטיות העשויות ממגוון חומרים, בין אם מדובר באמבטיות פיברגלס, אמבטיות אקריליות ואפילו אמבטיות שיש, אבן או אבן סינתטית. מתוך אלו, המשתמש הביתי יכול לבחור ולהתאים לפי עיצוב חלל פנים האמבטיה וכדומה.
  2. גדלים – אמבטיות לרוב גדולות ומרווחות יותר ממקלחונים, כך שאפילו ילדים קטנים יכולים להתקלח ולשחק ביחד. אפילו אמבטיות סטנדרטיות מגיעות בגודל שלא פחות מ-120 ס"מ ל-170 ס"מ.
  3. צורות – בהתאם לעיצוב חלל חדרי הרחצה, בניגוד למקלחונים, ניתן לבחור באמבטיות ג'קוזי שקועות, עיליות, וכן אמבטיות מרובעות, עגולות ואפילו אליפטיות.
  4. פינוק – אמבטיות מפנקות יותר ממקלחונים, בשל העובדה שניתן למלא אותן בסוף יום ארוך במים וליהנות מאווירה מרגיעה ומהנה. באמבטיות, בניגוד למקלחונים, ניתן לשלב שמנים, ונרות לצורך קבלת אווירה נעימה ושלווה עוד יותר. מושלם, במיוחד אם אתם זוג שרוצה לשמור על רומנטיקה.
  5. בריאות – להתרווחות באמבטיה חמה תועלות בריאותיות נוספות, שכן הן עוזרות להפיג מתח וכאב ראש וגם להרפות את השרירים.
  6. תחזוקה פחותה – שכן יש פחות חיבורים בהם עלול להיווצר עובש ולכלוך.

 

חסרונות בשימוש באמבטיות

  1. זמן – ראשית, תהליך המילוי של האמבטיה עלול לקחת קצת זמן והוא צורך כמות רבה של מים – כך שמקרה שכזה, לא הכי חסכוני שיש.
  2. מקום – אמבטיות לרוב תופסות יותר מקום מאשר מקלחונים. אלו גם מתאימות פחות לחדרי רחצה קטנים. בהתאם לכך, בחדרי רחצה אלו, יכול להיות דווקא שמקלחון בגודל 80*80 למשל, ייתן מענה הולם ומספק למקלחת, תוך שהוא תופס חצי ממקום של אמבטיה.
  3. החלקה – בניגוד למקלחונים, בהם נעשה שימוש לרוב בריצוף מותאם לאמבטיה וברמת חספוס גבוהה, במרבית מהמקלחות צריך להיזהר יותר שכן יש הסבירות להחלקה גוברת. גם לכך יש פתרונות זולים שניתן למצוא בשוק.

 

יתרונות בשימוש במקלחונים

גם כאן, היתרונות והחסרונות הם לרוב תוצאה הפוכה של מה שהוזכר לגבי אמבטיות

  1. גודל – מקלחונים מאפשרים גמישות עיצובית לחדרי רחצה מקטנים ועד גדולים, שכן הם מגיעים בגדלים של החל מ-80*80 ס"מ,90*90 ס"מ ועד ל-120*120 ס"מ ויותר. כמו כן, יש יצרנים וספקים מהם ניתן להזמין מקלחונים במידות לא סטנדרטיות לפי מידה.
  2. נוחות – הפעולה של המקלחת מהירה ופשוטה וניתן להתאים אותה באופן מדויק לחללים עם דלתות הזזה ופתיחה לפי צורך.
  3. בטיחות – מקלחונים, בניגוד לאמבטיות, בטוחים יותר, שכן ניתן להמנע מהחלקות בזכות רצפות מחוספסות. התקן המחייב כיום בשימוש בחדרים רטובים הוא ריצוף כללי נוגד החלקה ברמת R10. בפנים המקלחון עצמו, יש צורך ברמת R11. יחד עם זאת, חשוב להדגיש, כי לרוב, ככל שסוג האריח בדרגה גבוהה יותר, הוא גם מחוספס ומורגש יותר, מה שיכול להיות פחות נוח כשאתם בלי נעליים – לכן בחרו היטב את את סוגי המרצפות לחדרי הרחצה.
  4. חסכון במים – המקלחת מהירה יותר, בניגוד לאמבטיה שצריך למלא אותה בכמות רבה יותר של מים.
  5. עיצוב – כיום יש גמישות רבה לכל הנושא של שילוב מקלחונים, כחלק ממראה אחיד של כלל חדר הרחצה. החיפוי של הקיר ממשיך לאורך כל הקיר. בנוסף, החציצה יוצרת מסגרת אותה בה ניתן לחפות פנימית קירות באמצעות אריחים דמויי פרקט וכדומה כשלמעשה מדובר במעין "חלל נפרד" שמשתלב עם יתר הקירות במקלחת. ראוי לציין כי כיום הטרנד הוא מקלחונים עם זכוכית רחבה (בין אם שקופה או כזו עם עיטורים), בחיבור אחיד שבין פרופילים שחורים (דקורטיביים יותר, בניגוד לחוצצי מתכת ונירוסטה הקלאסיים).. זה מעניק מראה יוקרתי יותר.
  6. אבזור – במקלחונים גדולים ניתן לשלב ספסלים רחבים ואף מכשירי מסאז' שונים וסאונות.
  7. צורות – בהתאם לגודל החלל, יש מקלחונים פינתיים, מקלחונים פינתיים מעוגל, מקלחונים חזיתיים מפנקים ועוד.

 

חסרונות בשימוש במקלחונים

החסרונות העיקריים שבבחירת מלקחונים, ביחס לאמבטיות, הם:

  1. עובש – לרוב במקלחונים, בניגוד לאמבטיות, בשל החיבורים של הדלתות במקלחוני הזזה או במקלחוני פתיחה (בהן בדלת נפתחת כלפי פנים וחוץ), נוצר עובש ולכלוך רב עם הזמן שעשוי לשחיר אם לא משתמשים בחומרי אטימה מיוחדים. תהליך הניקוי מסורבל יותר, כאשר יש פחות נגישות לנקודות מסוימות בהן מצטבר הלכלוך.
  2. בטיחות – בניגוד לאמבטיות, במקלחונים אין מנוס משימוש בחוצץ זכוכית. בהתאם לכך שמדובר בזכוכית גדולה, יש לנקוט במשנה זהירות נוסף כדי לא לפגוע ולנפץ אותה. בהתאם לכך נהוג לבחור או באחת מהאפשרויות: זכוכית רב שכבתית רבודה (שהיא למעשה שילוב של 2 שכבות זכוכית עם שכבה פלסטית מיוחדת, אשר מאפשרת לה להיסדק במקום להתנפץ לכל עבר) או זכוכית מחוסמת (אשר עמידה פי כמה וכמה מזכוכית רגילה והיא מיוצרת בתהליך מיוחד אשר מאפשר לה להתנפץ במידה ונשברת לרסיסים קטנים מאוד שמקטינים את הסבירות לפגיעה ו/או פציעה).

מאמרים נוספים

לקוחות יקרים,

בחול המועד פסח 22.4-29.4, אולמות התצוגה פתוחים ונשמח לראותכם.
במרלוג שוהם לא תתקיים קבלת קהל.

חג שקט ובטוח
בתפילה להחזרת החטופים 🙏🏻

דילוג לתוכן