fbpx

עיצוב חדרי אמבטיה

חדרי האמבטיות כבר מזמן לא משמשים אותנו לרחצה בלבד. אחרי שבוע של שגרה עמוסה, נוכל לנצל את האמבטיה שלנו כמתקן מפנק של ממש
13/09/2021

חדרי האמבטיות כבר מזמן לא משמשים אותנו לרחצה בלבד.

אחרי שבוע של שגרה עמוסה, נוכל לנצל את האמבטיה שלנו כמתקן מפנק של ממש. זה לא משנה אם יש לכם בבית חדר אמבטיה עם זכוכית מוזאיקה, קרמיקה או פסיפס, חשוב שבנוסף לעיצוב חדר האמבטיה, שהם יהיו נקיים ככול הניתן.

מבחינת עיצוב חדרי אמבטיה, כדאי שחדר האמבטיה יהיה מינימליסטי וללא חפצים מיותרים שאינם שייכים אליו, בייחוד כאשר מדובר בעיצוב חדר אמבטיה קטן. אם יש בו אביזרים רבים כגון, מוצרי שיער, קרמים למיניהם וכדומה, מומלץ לרכוש ארונות אמבט לאחסון ובכך לשמור על מראה נקי מבחינה עיצובית.  לשדרוג חווית השימוש, מומלץ להצטייד בקצף אמבטיות ריחני ובכמה נרות, ובתוך דקות להכריז שסוף השבוע הגיע.

על מנת לקבל טבילה מושלמת עם מים נעימים לא רק מבחינת הטמפרטורה, כדאי למהול את האמבטיה בקצף שמכיל שמנים שמרגיעים את העור ומותירים אותו נעים למגע למשך זמן.

מומלץ לעצב את חדר האמבטיה בצורה שתשדר שלווה, אחרי הכול זה המקום היחיד בו ניתן למצוא שלווה ופרטיות. אמבטיות ההרגעה לא נועדו לנשים בלבד, גם הגברים יוכלו למצוא בהן מקור שלווה, לבד או בזוג. אף הילדים יוכלו ליהנות מהם, בתנאי כמובן שיהיו להם מספיק צעצועים מעניינים במהלך הטבילה הממושכת.

תכנון האמבטיה כחלק מתהליך העיצוב

כל תהליך של עיצוב חללים בבית ועיצוב חדרי אמבטיה בפרט מתחיל בתכנון מקדים, באדריכלות, בהקצאת שטח ובעיצוב של חדר האמבטיה לפי הגדרה של הצרכים שלנו. תכנון חדר האמבטיה, בשילוב נכון עם הכלים המתאימים (כיורים סניטריים, מקלחונים, ארונות לאמבטיה וכו') והאריחים המתאימים, יחד עם לקיחה בחשבון של גודל חלל חדר הרחצה, הם אלו שמובילים למראה השלם, המעוצב.

איזה עיצוב לחדר אמבטיה מומלץ בשבילי?

מכיוון שחווית הרחצה משרה אווירה נעימה על כל בני הבית, מומלץ ביותר שעיצוב חדר האמבטיה ואריחי הקרמיקה יהיו ניטרליים וללא נטייה לצבעוניות יתרה. כמו כן, קיימים מספר סגנונות לעיצוב חדרי אמבטיות: מעיצוב חדר רחצה בסגנון עתיק, קלאסי ועד לסגנונות עיצוביים כמו עיצוב יוקרתי,  הייטקיסטי ומודרני, עיצובים המשלבים מינימליזם. יש לקחת בחשבון, שאם חדר האמבטיה שלכם קטן, ניתן להציב על אחד מהקירות מראה גדולה (אם אפשר- אחת שתצפה קיר שלם) ועל ידי כך ליצור תחושה של חדר גדול מאד ומרווח.

נחלק את העיצובים ל- 3 קבוצות: עיצוב קלאסי, עיצוב מודרני וכפרי:

מה מאפיין כל סגנון עיצובי של חדרי אמבטיות?

מאפיינים של חדרי רחצה המעוצבים בסגנון קלאסי

הסגנון הקלאסי כאן ובגדול! חדרי אמבטיה המעוצבים בסגנון קלאסי מאופיינים לרוב במראה לבן, עם שילוב של אריחי חיפוי וכלים סניטריים המעניקים מראה קלאסי וסולידי. חדרי רחצה אלו מזכירים לרוב גם מראה וינטג'. מעצבים מובילים רבים ברחבי העולם מכתיבים את הטון העיצובי של חדרי הרחצה המעוצבים בסגנון קלאסי כעיצובים מינימליסטיים. מראות אלו משדרים פשטות ופאר בו בזמן.

תמונות נבחרות של אמבטיות מעוצבות בסגנון קלאסי

מאפיינים של חדרי רחצה המעוצבים בסגנון מודרני

כשמדברים על חדר רחצה המעוצב בסגנון מודרני, מדברים על חדר רחצה עם מראה נקי במיוחד עם קווים נקיים, אריחים חלקים בגוונים בהירים ולעיתים בשילוב עם גוונים מאד כהים. לרוב ייעשה שימוש באמבטיה עם דלת זכוכית וכלים סניטריים הכוללים ארונות לבנים או שחורים קטנים, וכיורים לבנים או שחורים. להשלמת המראה, מומלץ לאבזר את האמבטיה מגבות לבנות ושלל אביזרים ואלמנטים עיצוביים המשלבים זכוכית.

תמונות נבחרות של אמבטיות מעוצבות בסגנון מודרני

מאפיינים של חדרי רחצה המעוצבים בסגנון כפרי

הקווים המנחים בעיצוב חדרי אמבטיה בסגנון כפרי, הם שימוש באריחים במראה של עץ, בכיור בצבעי חמרה עשוי חרס, ברזים מעוצבים בצבעי נחושת ואריחים מקרמיקה העשירים במגוון צבעים יחד: צבעים פרחוניים בגוונים של חום, כתום, וירוק.

תמונות נבחרות של אמבטיות מעוצבות בסגנון כפרי

לאחר שעברנו על סגנונות העיצוב העיקריים של חדרי האמבטיה, ובהמשך למה שרשמנו בתכנון חדרי האמבטיות, חשוב לא לשכוח להתאים את עיצוב האמבטיה לעיצוב הכולל של הבית, מאחר ולכל בית יש סגנון משלו. ניתן גם לאתגר את תהליך העיצוב ולנסות ליצור ניגודים בין הסגנונות השונים מאחר ויש אלמנטים עיצוביים שונים שיכולים להשתלב יחדיו בצורה טובה ובהרמוניה.

בחירה נכונה של קרמיקה לאמבטיה

חדר האמבטיה שהיה פעם 'תחנת הרכבת' של הבית, בו עצרנו במהלך היום להתרענן לכמה רגעים במקלחת קצרה בזמנים קצובים, הפך לממלכת הפינוק הפרטית שלנו שבה אנו יכולים להוריד את המסך על העולם הרועש והקצבי שבחוץ, לזרום עם המים והשקט, לשחרר מתחים ופשוט להירגע.

חומר הגלם הפופולרי לעיצוב חדר האמבטיה הוא קרמיקה לאמבטיה. השלב הראשון בעיצוב חדר אמבטיה הוא בחירת הצבעים והשלב השני הוא בחירת סוג הקרמיקה, בהתאם למבנה, לצרכים ולמידות. הקרמיקה לאמבטיה שמאופיינת במגוון טקסטורות, צורות וגוונים מאפשרת לעצב את חדר האמבטיה בהתאמה אישית לכל טעם, סגנון ותקציב שתבחרו.

כחלק מעיצוב חדר האמבטיה,כלל האצבע בבחירת הקרמיקה הוא בחירת אריחים גדולים בכדי לייצר תחושת מרחב, תוך התאמת גודל האריחים לגודל החלל. מבחינת פרקטיות השימוש, אריחי קרמיקה פשוטים להתקנה ולתחזוקה וניתן לחתוך אותם בקלות ולהתאימם לפתחי ביוב וצנרת בצורה מדוייקת. במידה ומדובר בחלל קטן מומלץ לבחור באריחי קרמיקה לאמבטיה בגוון בהיר ובכל מקרה להתחשב בצבעים ובסגנון של הכלים הסניטריים וארונות האמבטיה וליצור מראה עיצובי אחיד.

יריעת אפשרויות העיצוב בבחירת קרמיקה לאמבטיה מתפרסת על כל סגנון. כך למשל נוכל ליצור מראה יוקרתי ונוצץ באמצעות קרמיקה בגוון מבריק, או למשל אמבטיה במראה רטרו עם אריחים מאוירים ואריחים דמויי טרצו בסגנון אוריינטלי במבחר גוונים וטקסטורות, בהשראת סגנון הבאוהאוס.

איך לבחור את האביזרים המתאימים לפי עיצוב חדר האמבטיה?

כיום ניתן למצוא אין סוף של אביזרים משלימים לחדרי הרחצה. כאשר בוחרים את הכלים הסניטריים, אלו שחותמים את תהליך העיצוב של האמבטיה, מומלץ להתייעץ עם האנשים המתאימים אודות ההתאמה של האביזרים לסגנון העיצוב לצורך קבלת התוצאה הטובה ביותר. בחלק מהמקרים ניתן להוסיף ברזים מיוחדים בעלי גימורים שונים, ברזים בעלי גוון מוזהב, נחושתי או אחר. ניתן לשלב אביזרים מעוטרים בפרחים ועוד שלל דוגמאות ועיצובים, אגרטלים וכלים נוספים לאחסון מוצרי רחצה.

באשר לארון בחדר הרחצה, כיום הטרנד הוא בדגש על ארונות אמבטיה מעוצבים ופונקציונליים, כאלו שלא תופסים הרבה מקום. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא התקנת ארון אמבטיה: האם נבצע התקנה של ארון אמבטיה תלוי או עומד?

לאלו מכם שאינם מסתפקים באמבטיות פשוטות, תמיד אפשר לשדרג כחלק מעיצוב של חדר האמבטיה, לאמבטיה מעוצבת המכילה ג'קוזי קטן וביתי ואף מומלץ להוסיף אביזרי אמבטיה חדישים.

מה בנוגע לעלות עיצוב חדר האמבטיה?

כשמתכננים את חדר האמבטיה, המחירים יכולים להשתנות משמעותית. אם תחליטו להשתמש באיש מקצוע או מעצב, מחיר עיצוב חדרי האמבטיות יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים – זה כמובן תלוי בחומרי הגלם, האביזרים, שעות העבודה והמוניטין של המעצב, סוג העיצוב וכדומה. ניתן גם לעצב את חדר האמבטיה בשיטת "עשה זאת בעצמך" שיטה שיותר ויותר אנשים מאמצים בעשור האחרון. בדרך זו תוכלו להוזיל את העלויות של העיצוב משמעותית, כך שעיצוב מחדש של חדר רחצה יוכל לרדת למחיר כולל של עד 9,000 שקל (כולל חומרים ועבודה).

בחלק מהמקרים שימוש בחפצים קיימים וסידור שלהם מחדש בחלל החדר יכול לחולל פלאים. רחצה נעימה!

פרויקטים נוספים של עיצוב חדרי אמבטיות

פרויקט חדר אמבטיה מעוצב באריחי גרניט פורצלן מסדרת CEMENTINE, בדפוסים דקורטיביים ובעיצוב שחור לבן.

אמבטיה מעוצבת באריחים מקולקציית SELECT בגימור מט. שילוב של סגנון ישן עם מודרניזציה עיצובית חדשה.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

עיצוב חדר אמבטיה הוא החלק המועדף על אנשים רבים שבונים או משפצים את ביתם כיוון שהוא המקום אליו יוכלו להגיע אחרי יום ארוך ולאפשר לעצמם להירגע. יחד עם זאת, עיצוב חדר אמבטיה קטן יכול להיות אתגר גדול בשל הצורך לשמור על מרחב סביר ולא להפוך את החדר למקום חנוק וצפוף ולפספס את המטרה המשנית שלו – לתת לנו חצי שעה של נחת ביום.

בחירה בצבעים בהירים וצמצום אלמנטים לא הכרחיים

באופן טבעי, נעדיף לבחור בצבעים בהירים כדוגמת שמנת, לבן ובג' כיוון שהם יוצרים תחושת מרחב ונותנים לנו אשליה של חלל גדול. גם לצבע האור ישנה השפעה, וגוף תאורה הצמוד לתקרה ומפיץ אור לבן יקר יעזור לייצר תחושה של חלל גדול יותר. אם אתם גרים בבית עם מספר נפשות קטן, אתם לא חייבים להכניס עולם ומלואו לארונות שלכם, ולא חייבים במתקן למגבות מקופלות או סל כביסה גדול. זכרו שכל פריט אותו תוסיפו לאמבטיה, יתפוס מקום.

העדיפו ריהוט מרחף

ריהוט מרחף הוא כזה שמותקן מעט מעל הרצפה ומשאיר אותה חשופה, ובכך כמובן תורם מאוד לתחושה. ניתן להתקין ארון שלא נוגע ברצפה, בגובה של 20-30 ס"מ מעליה. אמנם תפסידו קצת מקום, אך חדר האמבטיה שלכם יראה אחרת לגמרי. אם החלטתם לשלב אסלה בחדר האמבטיה שלכם אז גם אותה תוכלו להתקין כך שהיא יוצאת מן הקיר מעט מעל הקרקע.
כחלקמעיצוב חדר האמבטיה, אנו ממליצים להוסיף מראה מלבנית וגדולה. המראות מכפילות את שטח החלל מבחינה ויזואלית וכך תורמות לתחושה של מרחב ופתיחות. מראה מלבנית ללא מסגרת תשרת את המטרה שלנו וגם תהפוך את החלל ליותר סימפטי ופחות מנוכר.

מאמרים נוספים

לקוחות יקרים,

בחול המועד פסח לא תתקיים קבלת קהל במרלוג שוהם,
בין התאריכים 22.4-29.4.

חג שמח

דילוג לתוכן