fbpx

ריצוף 60 על 120

הרבה יותר גדול, הרבה יותר מעוצב. כך תבחרו נכון ריצוף בגודל 60 על 120. יתרונות וחסרונות, מחירים ודוגמאות של מרצפות קרמיקה בגודל של 60 על 120. כל זאת ועוד..
05/02/2023

אריחי ריצוף 60 על 120 – גדולים יותר, יפים יותר.

בשנים האחרונות יש מגמה גוברת של בחירה אריחי ריצוף גדולים, המעניקים לא רק תחושת מרחב, אלא גם מספקים מראה יוקרתי שאין כמוהו. מגמה זו רלוונטית בייחוד כאשר מדובר בעיצוב בית בסגנון נורדי, אשר נהיה טרנדי מאוד, בשל העובדה שבבנייה כיום יש חיבור של חלל משותף בין הסלון למטבח למשל. בהתאם לכך, גרניט פורצלן 60 על 120 הוא אחד מסוגי הריצוף שהופכים לפופולריים יותר ויותר. מה הם היתרונות והחסרונות של ריצוף שכזה, מתי כדאי לעשות שימוש באריחים גדולים מסוג זה ואילו סוגי אריחי קרמיקה בגודל 60 על 120 מומלצים לשימוש? כל המידע לפניכם.

אריחי ריצוף מומלצים בגודל 60 על 120

בעוד ואריחי ריצוף 60 על 60 עדיין מומלצים מבחינת עלות מול תועלת במרבית מהבתים, ישנם אזורים בהם שימוש באריחים גדולים במיוחד כמעט מתבקש, אזורים כמו חדרי אירוח גדולים. בנוסף, ישנם מקרים בהם כדאי לשקול האם להשתמש בקרמיקה בגודל 60 על 120 – בייחוד כאשר הרוחב הנדרש הוא מעט יותר גדול מגודל האריח עצמו. כיום יש מגוון רחב של אריחי גרניט פורצלן לבחירה – הן מבחינת טקסטורה וסגנון.

לדוגמה, גרניט פורצלן דמוי בטון 60*120 מקנה מראה מודרני תעשייתי שהופך למקובל כיום בתחום עיצוב הבית, בייחוד בבתים גדולים. מצד שני, אריחים לחיפוי או ריצוף מגרניט פורצלן דמויי שיש בגודל 60*120, יקנו מראה יוקרתי ומבריק במיוחד, שישקף את כל היופי של פנים וסביב הבית.

דוגמאות מפרויקטים עם אריחי ריצוף 60 על 120

יתרונות וחסרונות בבחירה של אריחי ריצוף בגודל 60 על 120

ריצוף גרניט פורצלן 60 על 120 הוא ריצוף גדול במיוחד. בנוסף לגודל אריח הריצוף, גם כאן ישנם יתרונות וחסרונות, בעיקר בשל אתגרים שכדאי לחשוב עליהם מראש.

באשר ליתרונות:

  1. אריחי ריצוף גדולים מגרניט פורצלן בגודל 60 על 120 ידועים כחזקים במיוחד.
  2. בניגוד לריצוף טבעי של אבן, שיש או עץ, ריצוף מסוג זה אינו דורש תחזוקה מתמדת.
  3. אריחי גרניט פורצלן בגודל של 60 על 120 עמידים ביותר לשחיקה וקלים לניקוי.
  4. ריצופי קרמיקה בגדלים אלו, בין אם מדובר באריחי גרניט פורצלן דמוי בטון או אחרים, משדרגים כל בית, באמצעות מראה שאין דומה לו – מעין רצפה אחידה אחת. בחירה באריחים גדולים במיוחד מקנה לחדר בו אריחים אלו מיושמים מראה יוקרתי ופתוח בעל תחושה של גודל ומרחב.
  5. יתרון נוסף לשימוש באריחים גדולים שכאלה, הוא מיעוט המרווחים: כל מרווח דורש השארת פוגה – רווח מתוכנן בין האריחים אשר ממולא ברובה – חומר מיוחד המשמש גם לאיטום ומניעת נזילות בין המרווחים לקומה שמתחת. ככל שהאריחים גדולים יותר, כך יש צורך בפחות שימוש ברובה. בנוסף, כיוון שהאריחים עצמם הם אטומים לחלוטין – שימוש באריחים גדולים יכול לחסוך בעיות איטום.

באשר לחסרונות:

  1. עלות האריחים גבוהה יותר ביחס לאריחי ריצוף למשל בגודל 60*60. זאת בעיקר בשל עלות תהליך הייצור והפתרון העיצובי הייחודי שהוא מעניק.
  2. בזכות צפיפותם, אריחי קרמיקה 60 על 120 כבדים יותר ביחס לאריחים סטנדרטיים ומועדים להחלקה – אם לא נזהרים מספיק (אל דאגה, גם לזה יש פתרונות).
  3. ההתקנה של האריחים ארוכה יותר, כזו שמצריכה יותר כוח אדם, כלים רלוונטיים ומיומנות.
  4. קשה יותר לתקן אריח שנפגע.

באופן כללי, ניתן לומר בוודאות שסך היתרונות עולים בהרבה על החסרונות.

מחירי אריחים בגודל של 60 על 120

בכל הנוגע למחיר ריצוף אריחי גרניט פורצלן בגודל 60 על 120, המחיר יכול לקפוץ פי 2 ואפילו יותר, ביחס לאריחים מקביליים בגדלים סטנדרטיים.

כיוון שמדובר בגודל שאינו סטנדרטי, עלות העבודה והשינוע של האריחים עלולה להתייקר אף היא. בעוד ואריחים בגודל 60 על 120 אמנם יקרים יותר, לרוב התוצאה מצדיקה את המחיר העודף ומדברת בעד עצמה – גם במחירי האריח עצמו, גם במחיר הנחת הריצוף וגם במחיר שינוע האריחים לבית הלקוח.

באופן כללי, טווח המחירים של אריחי ריצוף 60 על 120 מתחיל בין 150-200 ₪ ונע צפונה עד ל 400 ואפילו 500 ₪. הפרמטרים שקובעים את המחיר הם בין היתר: גודל האריח, סוג האריח (קרמיקה או פורצלן), ארץ ייבוא (ספרד/ איטליה/ טורקיה/ סין) ומידת החיתוכים שיש לבצע, כדי לבצע התאמות לאזורים שונים בבית.

טיפים שיעזרו לכם לבחור מרצפות 60 על 120 כחלק מעיצוב הבית

  • דאגו לקנות לפחות 15% יותר אריחים מכפי הנדרש – יהיו אריחים שיינזקו במהלך ההובלה או הריצוף, או גם שנים לאחר מכן. חבל לגלות כי אינכם יכולים להשיג אריחים חליפיים ולפגוע באפקט המרשים.
  • השתמשו ברובה אפוקסית למילוי מרווחים (ה"פוגות"). רובה אפוקסית מעט יותר יקרה מרובה אקרילית, אבל היא לא תצהיב עם הזמן ותעשה עבודה טובה בהרבה בכל הנוגע לאיטום.
  • במידה ואריחי קרמיקה 60*120 שבחרתם משמשים לריצוף, בחרו אריחים אשר נאמר עליהם במפורש כי הם מתאימים לריצוף ולא רק לחיפוי.
  • לצד זאת, ניתן להשתמש באריחי גרניט פורצלן בגודל 60*120 גם לחיפוי ולא רק לריצוף. בדרך זו ניתן להשיג תחושת המשכיות בין קו הרצפה לקירות המשדרת יוקרה.
  • החליטו מראש על תקציב וודאו כי עלויות הריצוף וההובלה עבור אריחים גדולים מכוסות במסגרת התקציב שקבעתם.
  • חשבו היטב על סוג הגימור: גימור מבריק לאריחי גרניט פורצלן מקנה תחושת שיש ויוקרה אולם יש לדאוג לתחזוקה וניקיון כיוון שהוא עמיד פחות לשריטות וכתמים. בגימור מט בצבע כהה לעומת זאת, עלולים לראות סימני אבק ונעליים. גימור נוסף קיים – לפטו חצי מבריק, נוח יותר לתחזוקה מגימור מבריק, אך עדיין נותן תחושת ברק.
  • במידה שהאריחים מיועדים לשטחי חוץ, גגות, מרפסות שמש וריצוף מקלחונים – יש לדאוג לגימור אנטי-סליפ.
מאמרים נוספים

לקוחות יקרים,

בחול המועד פסח 22.4-29.4, אולמות התצוגה פתוחים ונשמח לראותכם.
במרלוג שוהם לא תתקיים קבלת קהל.

חג שקט ובטוח
בתפילה להחזרת החטופים 🙏🏻

דילוג לתוכן