fbpx

שיפוץ חדר שירותים

אסתטיקה ונוחות הם חלק בלתי נפרד בעיצוב חדר שירותים.
31/08/2023

אסתטיקה ונוחות הם חלק בלתי נפרד בעיצוב חדר שירותים. באמצעות כלים סניטריים מתקדמים ואלגנטיים בדגמים שונים, המשלבים איכות ועיצוב ייחודי ויוצרים חווית שימוש מהנה ומשודרגת, יחד עם חיפוי קרמיקה לשירותים הכולל גדלים, צורות וגוונים שונים, ניתן להפוך חדר שירותים סטנדרטי לחלל מעוצב ומעודן בהתאמה אישית, הקולע לתקציב ולטעם שלכם.

שיפוץ חדר השירותים הוא תהליך הטומן בחובו יתרונות רבים, אך חשוב לעשות אותו נכון בכדי שלא להיגרר להוצאות כלכליות מיותרות, בשל חוסר התאמה בין גודל ומבנה חדר שירותים לסגנון העיצוב  ולבחירת אריחי קרמיקה לשירותים, או בשל ביצוע שיפוץ לא מקצועי.

על מה חשוב להקפיד בשיפוץ חדר שירותים?

בין אם מדובר בשיפוץ גדול ובין אם מדובר בשיפוץ שמטרתו לשדרג את המראה הקיים, יש להתייחס לשני פרמטרים משלימים- נוחות ואסתטיקה.

נוחות

כאשר מדובר בשיפוץ שירותים, הנוחות מהווה פקטור חשוב מאוד.
זו באה לידי ביטוי, בין היתר, בבחירת אסלה נכונה, שכן כיום יש מבחר מגוון של אסלות בגדלים ובצבעים שונים, מיכל הדחה מחרס או סמוי, שיפועי אסלה שונים לשטיפה אופטימלית, אסלה עם או בלי שוטפן, (בידה) ועוד.
המגמה הבולטת הקיימת בשנים האחרונות, שלא מתכוונת להיעלם היא הניאגרה הנסתרת, אותה מסתירים בתוך בניה בגבס או בלוקים. לרוב עד גובה 120 ס"מ מה שיוצר לנו מדף מאחורי האסלה.

בנוסף, ישנו עניין האחסון שצריך לקחת בחשבון, בייחוד מאחר ובחדרי שירותים יש מגבלה פיזית של מקום.

ישנם חדרי שירותים שעומדים כיחידה נפרדת ומשמשים לעיתים גם כשירותי אורחים שבהם פתרונות האחסון הם חלק מהנוחות, במידה והם גדולים מספיק. באופן כללי, מומלץ לבחור בארון אחסון פרקטי שיענה על צורכי בני הבית ו/או האורחים וכן שמיקומו, לא יגזול שטח רב מידי ממרחב חדר השירותים. כיום יש היצע ורסטלי הכולל ארונות אמבטיה מעוצבים התלויים על הקיר ומגיעים עם כיור – ארונות אמבטיה שהם פרקטיים כמעט לכל חלל, שכן קיבלנו גם חסכון במקום וגם נוחות בניקיון.

אסתטיקה

פרמטר חשוב נוסף בשיפוץ חדר שירותים הוא אסתטיקה. עיצוב נכון של חדר שירותים משדרג את חווית השימוש והוא משקף אופנות, טרנדים ומגמות עיצוב – בבחירת צבע חדר שירותים, אריחי קרמיקה ואיבזורים שונים- היוצרים את האווירה הרצויה בהתאם לטעם האישי שלכם.

בחירת אריחי קרמיקה בשיפוץ חדר שירותים, היא  לא רק על פי גוון וטקסטורה אלא גם על פי מימדי חדר השירותים. כך למשל, אריחים גדולים בגוון בהיר יוצרים אשליית מרחב ואריחים עם טקסטורה מעט מחוספסת ולא חלקה ומבריקה, אינם מבליטים את כתמי המים והאבנית.

בכדי להעצים את הבידול העיצובי בחלל חדר השירותים, ניתן לשלב פסיפס בין אריחי קרמיקה לריצוף, כמו גם בין אריחי קרמיקה לחיפוי וליצור מראה מרשים ובולט, מבלי לוותר על מימד הפרקטיות, שכן הפסיפס עמיד בפני רטיבות. אופציה חלופית לפסיפס, היא הוספת פס קרמיקה מעוטר או בצבע שונה מאלו של אריחי חיפוי קרמיקה שבחרתם, בכדי להפריד בין הקרמיקה לקיר עצמו.

גובה חיפוי קיר מומלץ בזמן שיפוץ חדר השירותים

ניתן לראות בחדרי שירותים רבים חיפוי המגיע עד גובה 220 ס"מ אך המלצה שלנו היא תמיד לחפות עד גובה התקרה, בייחוד בחדרי שירותים ללא חלון על מנת להימנע מבעיות אסתטיות ובריאותיות של עובש ורטיבות בקירות.

טרנד האריחים שמשדרג כל חדר שירותים

אריחים נוספים היוצרים מראה אחיד ומרשים בחדרי השירותים הם חיפוי בפלטות של אריחי קרמיקה גדולים וכן אריחים מדוקקים.
ניתן לייצר קיר כוח מאחורי האסלה וכן גם בקיר הכיור והמראה כך שיווצר מראה מדוייק וייחודי לחלל.

דוגמאות לאריחים מומלצים שישדרגו כל חדש שירותים

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן